• mollie

Mollie sluit reseller account, reden: geen bedrijfsprofiel

2018-08-03T06:32:52+00:0024 juli 2018|Categories: Algemeen|Tags: , , , , |

Wat is Mollie precies?

Payment Service Provider (PSP) Mollie BV biedt klanten een oplossing aan op het gebied van online betalingen, hiermee kan een consument vrijwel direct afrekenen en zijn de resultaten van de online betaling direct zichtbaar. Sinds medio 2006 maakte ik gebruik van de diensten die Mollie biedt, en heb ik in de tijd van ondernemerschap zelfs klanten aangebracht bij Mollie via hun speciale reseller programma.

 

Geen zakelijke klant, afgesloten!

De gezamenlijke werkzaamheden zijn per vandaag zonder pardon beëindigd, reden ‘Geen bedrijfsprofiel’. Hiermee zijn alle commissies per direct afgesloten en is er geen toegang meer tot het account, het account lijkt te zijn verwijderd uit het systeem van Mollie BV.

De reden van afsluiting begrijp ik echter wel van het bedrijf, maar op het moment dat ik met een andere oplossing kwam dat een geldig bij KvK ingeschreven bedrijf het account zou beheren kreeg ik geen antwoord. Sterker nog, het account is compleet afgesloten en heb tot op heden (nog) geen antwoord ontvangen hierover.

 

Ontmoedigen van particulieren

Persoonlijk vind ik de keuze terugkomen op het ontmoedigen van particulieren met een hobby die wat bijverdiensten willen maken via het internet, bijvoorbeeld met blogberichten. Mollie verplicht haar klanten een bedrijf te zijn om een ander bedrijf aan te bevelen, maar waarom mogen particulieren dit niet?

Er zijn online veel particulieren hobbyisten die een extra verdiensten hebben met bijvoorbeeld Google Adsense of door middel van affiliatie programma’s. Hiermee proberen ze consumenten aan te sporen de diensten af te nemen van de adverteerder zodat ze een commissie over de klandizie krijgen.

 

Helaas, overstappen is nodig

Door mijn verleden als ondernemer heb ik veel contact met andere internet ondernemers die dagelijks naar nieuwe oplossingen zoeken. Helaas voor Mollie zal ik het bedrijf zelf niet meer aanbevelen, ondanks de lange samenwerking die we hebben gehad.

Inmiddels ben ik opzoek naar alternatieve oplossingen op hetzelfde gebied, vandaag enkele aanbieders gesproken.